BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, December 4, 2010

ATAS NAMA SAHABAT....

Atas nama sahabat, ak mngenali kalian. Aku mngenali kalian yg menemani ak d tpt baru, suasana bru, mengiringi aku selangkah ke hadapan dlm menempuh usia dewasa.. aku belajar perwatakan dlm diri kalian. aku bergaul dgn kalian dlm tempoh yg agak lama. x dinafikan, setiap dari kalian mempunyai kelemahan dan kelebihan yg tersendiri, x terkecuali dri ini. ak x mgkritik kalian, x juga memuja kalian. ak hormat kalian sbg sahabat, rakan, dan teman.. siapalah aku untuk mengkritik kalian sdgkn dri sdri msih merangkak mncri setitik ilmu di lautan yg luas.perangai aku byk kekurangannya.. degil, keras kepala, 'bossy', mgkin juga sdikit 'gila' kdg2... ak sdar kalian byk bersabar dgn ku.. terima kasih aku ucpkn kpd kalian yg memahami aku.

Namun, ats nama sahabat juga, ak bersabar.. sdgkn lidah lgkn tergigit, aptah lg dlm persahabtan. sumenye perlukn ksbran, slg hormat mghormati, krjasama n len2... brula ikatan persahabtan x tercemar. tp, ksbran ad tahap.. aku bukan tempat utk luahkn kmrahan. aku juga memiliki identiti sdri, pegangan sdri, pendapat sdri, maruah.... aku bukan pak turut.. dan apabila ak dihina, ak rasa ckup smpai di sini ksbran ak.. maruah aku dipijak, ksbran aku diuji, nilai persahabtan dipersoalkn..

Atas nama persahabatan, ak mengalah.. ak undurkan dri dr pertelagahan, fikiran ak masih rasional. ak bukan individu yg suka bergaduh, mmbuka aib kpd khalayak ramai..maaf ku pinta jika slama ni persahabtan tlah mmbuat kalian rasa rimas dgn aku. x selesa, menyampah malah mmbenci aku.. ak bukan insan yg sempurna.. terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata??? maaf, ak give up... xperlu ungkapkn kata2 kemaafan. sb da lame ak maafkan kalian. tiada setitik dendam mahupun sekelumit benci dlm ht ni utk kalian. cuma......ckup smpai d cni.. i think i had it enough.... bkn sng bg ku utk mmpercayai seseorg, tp apabila aku dikhianati malah dicaci maki, xde kate mmpu aku ungkapkn selain menghamburkn air mata dan kekesalan yg lahir dlm ht.. btul kate org, kite pnh dgr org ckp- 2 ex bf ak, 2 ex wife ak. tp kite x pnh dgr- 2 ex fren ak.. kwn ttp kwn. cuma keakraban 2 ckup smpai d cni.. i've learnt my lesson..
thanx 2 all who have been supporting me through my ease n hard life. u r 1 of d best things that ever happen 2 me. 2 my brother, thanx 4 d advice, 2 my classmates, u all r great people i ever known.. my family even it is not complete, is d best fmly in d world.. i have met many great people n i really thankful bcoz of dat. i have nothing 2 lose... as i said, the world is d best school 4 me 2 learn.. n i've learnt a lot, plus there are more waiting 4 me 2 explore!!! great days waiting ahead! yyyeeeaaahhhhhh!! aja aja fighting! i become more motivated n stronger with all d harsh words u gave.. (^_^)v

0 comments: